APRSLA

Norsk forum for APRS, D-STAR og Packet
Dato/klokkeslett: 2018-05-27 06:12

Alle tider er UTC + 1 time

Opprett nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 2015-11-04 18:40 
Avlogget
Old-timer

Jeg ønsker tilbakemelding fra dere som har en FTM-400 men som har dårlig erfaring med GPS.
Uinteresangt hvor den er kjøpt men ønsker helst serienummer og en beskrivelse på hva man opplever som feil.
Kan godt sendes til la3qma@aprs.la

Min FTM-400 har sjelden fix og bruker en evighet. Jeg er i dialog med Permo som vil ta kontakt med produsent om vi kan "dokumentere" slike tilfeller.
TM-D710G har innebygget almanak og kalibrert klokke slik at den får fix på under 30sec. FTM-400 tar alt fra 10min til 60min selv om den dagen før hadde fix.

Her er det eneste nye i FTM-400DX:

"Equipped with high-precision, high sensitivity GPS antenna to the controller top
Quasi-Zenith satellite guidance of the coronation time by the corresponding 66-channel high-precision, high-sensitivity GPS shortened, realizing the improvement of positioning accuracy (FTM-400XD / FTM-400XDH)"

Jeg mener at vi burde ha krav på å få retrofitted den nye GPS typen eller i alle fall få den til en fornuftig sum siden dette helt klart er en designfeil.
Nyeste firmware til FTM-400 prøvde å rette opp i dette med bedre GPS fix men den gjør ikke store forskjellen.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Alle tider er UTC + 1 time